A kdo tyto lidi pro své podnikání potřebuje a proč? Klíčovými slovy jsou v tomto případě reklama a vliv. Influenceři jsou vyhledáváni společnostmi produkujícími službu nebo zboží a jejich marketéry. Díky osobě s početnou základnou obdivovatelů se produkt nebo služba zákazníka dostává do povědomí širokého okruhu jeho nebo jejích fanoušků.
Lidé s vlivem na komunitu jsou marketéry pečlivě vybíráni s ohledem na cílovou skupinu reklamní kampaně. Pokud například obchodní společnost plánuje oslovit publikum, které si zakoupí doplňky stravy pro sportovce, nabídne spolupráci osobě blogující o zdravém životním stylu a fitness. Tento způsob reklamy bývá velmi efektivní. Fanoušci svým ikonám věří a snaží se je napodobit.
Velkou výhodou takto provedené reklamní kampaně je fakt, že samotnými fanoušky obvykle nebývá chápána jako reklamní tah. Funguje zde efekt doporučení.
Chcete se stát influencerem?
Potřebujete k tomu minimálně 3 věci.
1. Fanouškovskou základnu
Potřebujete velkou komunitu lidí, kteří sledují váš obsah na sociálních sítích. Těmi nejznámějšími sociálními sítěmi u nás jsou instagram, YouTube nebo facebook. Velikost fanouškovské sítě bývá nejdůležitějším kritériem.
2. Zajímavý obsah
V tomto případě se nehodnotí ani tak obsah samotný jako spíše jeho obchodní potenciál. Nabízené produkty nebo služby by měly úzce souviset s vašimi proklamovanými zájmy.
3. Schopnost správně komunikovat produkt nebo službu
Ne každý umí nenásilně ve své běžné prezentaci uvést produkt nebo službu. Představení komerčního obsahu by mělo proběhnout plně v souladu se stávajícím obsahem vašeho účtu.
Pokud se domníváte, že vy sami naplňujete výše uvedené body a disponujete i potřebnými náležitostmi, můžete své služby nabídnout komerčním společnostem. Vybírejte si případné partnery primárně podle souladu se zaměřením vašich online aktivit. Buďte upřímní především sami k sobě a reálně zhodnoťte své schopnosti a možnosti.